INTELIGENCJA KRYZYSOWA LIDERA™

INTELIGENCJA KRYZYSOWA LIDERA™   - autorski program dedykowany Liderom XXI wieku

Świat szybko się zmienia za sprawą rozwijającej się technologii i kryzysów uruchomionych przez COVID-19. Firmy wzmacniają swoich liderów, aby mogli efektywnie działać w ciągłej zmianie, niepewności, niejednoznaczności.

WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) promuje kulturę otwartości, w ramach której kwestia zdrowia psychicznego staje się tematem otwartej rozmowy i aktywnych działań. Dlatego dzisiaj tak istotne stają się kompetencje Inteligencji Kryzysowej™ w skutecznym zarządzaniu organizacjami i zespołami.

INTELIGENCJA KRYZYSOWA LIDERA™  to zbiór zdolności umożliwiających rozpoznanie stanów kryzysowych u siebie i innych, analizę zasobów własnych i zespołu  oraz podjęcie odpowiedzialnych działań uwzględniających stan psychofizyczny pracowników w celu zwiększenia efektywności własnej i organizacji, poprzez złagodzenie skutków kryzysu i wykorzystanie jego mocy rozwojowej. 

ROZWINIESZ KLUCZOWE KOMPETENCJE LIDERA XXI WIEKU

1

Wiedza o kryzysie

2

Odwaga

3

Odporność mentalna

4

Nastawienie na rozwój

undraw_people_search_wctu.png

Moduł 1. Zahartowany w kryzysie - przypadek Kuby Uważnego

"[...]Trzy miesiące temu konkurencja wprowadziła na rynek nowy produkt, który stał się szybko hitem sprzedażowym i zyskał 15% rynku. Kuba i jego zespół musi gonić wynik. Atmosfera w firmie jest napięta a oczekiwania i presja ze strony przełożonych rosną. Kuba odczuwa frustrację. Mimo siedzenia w pracy po godzinach nie udaje mu się realizować planów sprzedażowych na oczekiwanym poziomie. […] Kuba staje się nerwowy,  często wybucha, niepewny swoich decyzji, ma problem z ich podejmowaniem. […] Czuje dużą presję na wynik ze strony kierownictwa. Jest zmęczony, sfrustrowany, źle sypia. Stracił motywacje do pracy i energię do działania. Przygotowanie raportów i planów sprzedażowych zajmuje mu więcej czasu niż kiedyś. Nie widzi wyjścia z sytuacji. Najchętniej by to wszystko rzucił, wyjechał, ale przecież tylko on utrzymuje rodzinę, no jeszcze ten kredyt na mieszkanie […]"*

 

Dowiesz się: Czym jest kryzys? Jak rozpoznać jego symptomy? Jak skutecznie sobie z nim radzić? Jak wspierać współpracowników w kryzysie? Jak przekuć go w rozwój?

undraw_stand_out_1oag.png

Moduł 2. Sensowny stres - przypadek Kuby Odpornego

"[…] Zespół jest trudny. Pracuje w nim kilka silnych osobowości, które aspirowały do roli, którą otrzymał Kuba. Niektóre z nich są wyraźnie do niego wrogo nastawione. Kwestionują jego decyzje, mnożą problemy, prezentują postawę „nie da się”. Kuba wie, że musi sobie i innym coś udowodnić. Jego szef codziennie do niego dzwoni, naciska na wynik i oczekuje bardziej zdecydowanej postawy wobec pracowników. […] Atmosfera w zespole jest zła. Ludzie praktycznie ze sobą nie rozmawiają, a Kuby unikają, a on nie wie jak sobie z tym poradzić. Odczuwa duże napięcie. Wie, że jak teraz odpuści to okaże słabość. Z drugiej strony jak będzie kontynuował taki styl pracy z ludźmi straci najlepszych przedstawicieli. […] To wszystko bardzo go dużo kosztuje. W domu też nie dzieje się najlepiej. Magda dostała nowy projekt i sporą podwyżkę. Dużo podróżuje. […] Coraz mniej czasu spędzają razem, trudniej jest im się dogadać w kwestii opieki nad dziećmi. Ostatnio zapomniał odebrać Tymona z przedszkola. […]"*

Dowiesz się: Jak surfować na fali stresu? Jak zmienić swoją reakcję na stresujące sytuacje? Jak dostosować swoje działanie i styl komunikacji w stresie? Czy stres ma sens?

undraw_positive_attitude_xaae.png

Moduł 3. Emocjonalny ring - przypadek Kuby Empatycznego

"[…] Ostatnio Kuba zauważył, że Patrycja zaczęła się spóźniać na spotkania. W ostatnim miesiącu była już trzy razy na krótkich zwolnieniach lekarskich. Dwa razy podczas prezentacji oprogramowania dla klienta była kompletnie nieprzygotowana. Pomyliła cenę produktu oferowaną klientowi. Kuba naprawdę się wkurzył. Dał jasno do zrozumienia co myśli o jej podejściu do pracy. Trochę go poniosło. […] Kuba nie może nikogo niańczyć. Ma na głowie całą firmę i ambitne cele. Chce być głównym graczem na rynku. Musi trzymać wszystko w ryzach, ludzi i ich emocje też. W jego firmie nie ma miejsca na użalanie się nad sobą. Wychodzi z założenia, że jego pracownicy powinni zostawiać problemy domowe przed drzwiami firmy. On nie chce o nich słyszeć. Dobrze im płaci i ma oczekiwania. Chce, aby byli w pełni skoncentrowani na pracy i swoich zadaniach. Jak nie to droga wolna.[…] Kuba już wie, że musi dokonać zmian w zespole. Rozmawiał już z kilkoma osobami, kandydatami na zastąpienie Patrycji […]" *

Dowiesz się: Jak rozpoznać emocje i program działania jaki ze sobą niosą? Jak skutecznie radzić sobie z emocjami w kryzysie? Czy da się ćwiczyć empatię?

undraw_virtual_assistant_jjo2.png

Moduł 4. Świadomy w działaniu - przypadek Kuby Autentycznego

"[…] Kuba od początku pracy w nowym miejscu ma problem z szefem, dyrektorem fabryki. Obietnice, że będzie miał wolność decydowania i swobodę w podejmowaniu działań, nie są dotrzymywane, a przecież komunikował jaki to dla niego ważny aspekt. Szef mu nie ufa, patrzy na ręce, wtrąca się we wszystko. […] Kuba zachowuje się ulegle i z pozornym spokojem znosi zachowania przełożonego. Przecież to szef, a szefa się nie wybiera.

Wczoraj szef polecił mu zwolnić dwunastu pracowników z drugiego wydziału produkcyjnego i trzy osoby z działu jakości, argumentując to decyzją centrali firmy. […] Ma poczucie, że firma traktuje ludzi niesprawiedliwie i przedmiotowo. Uczciwe traktowanie i transparentność w działaniu to dla Kuby bardzo ważne aspekty. […] Mimo, że to co się dzieje w firmie mu się nie podoba i nie jest zgodne z jego zasadami, skupia się na tym co do niego należy. Wie, że dzisiaj on zwalnia, a jutro sam może zostać zwolniony. Nie ma na to wpływu." *

Dowiesz się: Jak rozpoznać swoje wartości i przekonania? Jak na nich budować? Jak być skutecznym, będąc autentycznym? Czy bycie zawsze autentycznym to dobry wybór?

undraw_mission_impossible_bwa2.png

Moduł 5. Skuteczny w akcji - przypadek Kuby Odważnego

"[…] Kuba jest przekonany, że zawsze trzeba się pokazać od najlepszej strony. Nawet jak masz gorszy dzień, musisz być na sto procent profesjonalny. Jak dobrze wypadniesz, to cię kupią. Kuba nie lubi zagłębiać się w dane i raporty, bo „i tak nikt ich nie czyta”. Zapoznaje się z nimi wtedy, kiedy już naprawdę musi. Ostatnio dyrektor generalny poprosił go o przygotowanie prezentacji na temat strategii produktu „X” dla wizytującego ich oddział prezydenta firmy, odbywającego tour po Europie. Kuba wie, że to dla niego szansa, żeby się pokazać, ale jest przerażony. [..] W dniu prezentacji Kuba bardzo przeżywa swoje wystąpienie. Dla niego to przecież „wrota do kariery”. Nie może pozwolić sobie nawet na najmniejszy błąd. […] Najpierw broni danych przedstawionych na slajdzie, potem się z tej obrony wycofuje. Zrzuca winę za błąd na swoją asystentkę, zapewnia, że to z nią wyjaśni, a daną poprawi. Jest wściekły. Przecież to kompromitacja przed managementem! […]"*

Dowiesz się: Jak wzmacniać pewność siebie i asertywność? Jak być odważnym i wrażliwym jednocześnie? Czy jesteś gotowy wziąć odpowiedzialność i ponieść  konsekwencje?

PRACUJEMY AUTORSKĄ METODĄ SUWAK

Słucham Uczestniczę Wspieram Akceptuję Kreuję

sporządzanie notatek

WYPEŁNIJ FORMULARZ

i otrzymaj spersonalizowaną ofertę